You are here: Home » cvičení » Jak skoncovat se začínáním?

Jak skoncovat se začínáním?

shutterstock_29714068

Dokážete být upřímní sami k sobě? Tak schválně. Kolikrát už jste se rozhodli, že začnete pravidelně cvičit? Pokud spadáte do průměru, pak odpovíte něco ve stylu „hodněkrát“ nebo „hm, to si ani nepamatuju“. A už jste to zkusili s TRX? 
Každý jsme někdy zažili ten pocit energie, který nás zaplavil, když jsme si svatosvatě slíbili, že tentokrát se opravdu začněme pravidelně hýbat. Aspoň obden (nebo dvakrát týdně nebo každý den)! A kolikrát přesně došla tahle přísaha naplnění?

Důvodů, proč si zacvičit, člověk najde hodně, ale důvod, proč se na cvičení zrovna dneska vykašlat, existuje obvykle jen jeden. Zato daleko silnější. „Dneska se mi fakt nechce,“ pomyslím si, zatímco si unaveně si kecnu do křesla. Oči sice periferně zachytily smutný obrázek v rohu místnosti – nečinné činky fungující jako závaží, rotoped ověšený hadry a zaprášená nestabilní plocha. „Jenže v práci mě dneska úplně vysáli!“ A tak si udělám mentální poznámku, že zítra musím začít s dvojnásobným úsilím, a zatím si otevřu lahvinku a sáček oříšků. Pěkný pocit pohodlí brzy vyhraje nad otravným svědomím. Jenže svědomí má tendenci otravovat častěji, a tak se vrátí nejpozději ráno. Ale to zase chvátám do práce, že? Fyzická aktivita zkrátka představuje jednu z oblastí, kde naše odhodlání dostává kvůli prokrastinaci nejvíce na frak.

shutterstock_428538919Tohle všechno za vás TRX samozřejmě vyřešit nemůže. Nedisponuje totiž žádnou zázračnou mocí nad vaším podvědomím, takže budete potřebovat pořád stejné množství odhodlání, abyste se do cvičení pustili. Dobrá zpráva ale je, že vám s tím dokáže výrazně pomoci. Jak se tedy TRX liší od jiných pomůcek a proč klesá pravděpodobnost, že se připojí k tomu svinčíku v rohu?

V první řadě nemusíte studovat protichůdné články, které vás krmí zaručenými informacemi o tom, že tahle pomůcka za určitých podmínek nevratně poškozuje, nebo naopak ohromně podporuje zdraví. Když zkusíte do Googlu zadat TRX nezdravý, získáte přesně nula výsledků. To už se vám dneska na Googlu moc často nestane. 😉 Pokud tedy začnete s rozumem, nebudete popruhy používat na nebezpečné kaskadérské kousky, nebo nepřeženete intenzitu cviku, nemá vám TRX jak ublížit. Používá pouze váhu vašeho těla, a to ještě velmi chytře.

sling_training_in_der_natur-1Celá pomůcka totiž vypadá jako dva popruhy s madly, které se karabinou připevní na pevnou část – hák, lanko nebo provaz omotaný okolo stromu nebo hrazdy. Chytíte se madel, nakloníte se, zavěsíte do popruhů a snažíte se vydržet. Po pár vteřinách pocitu, že to s vámi nic nedělá, se začnou popruhy a s nimi celé vaše tělo třást. A vy marně dumáte, jak tak snadný cvik může být tak důkladně vyčerpávající.

Pro začátek ale nepotřebujete tři týdny příprav nebo zpevňování, abyste se mohli pustit do cvičení. Ano, cvičí s ním mnoho profesionálních sportovců, kteří na něm provádí psí kusy, ale milují ho i děti! Při cviku si totiž pozicí svého těla jednoduše sami nastavíte obtížnost cvičení. Zůstáváte vlastními pány a nikdo vám nebude říkat, že necvičíte správně!

Pokud se navíc pravidelně věnujete, nebo chystáte věnovat kterémukoli sportu, TRX vám pomůže. Zlepšuje rovnováhu a koordinaci tím, že zpevní vaše tělesné jádro. Výsledky následně poznáte při jakékoli fyzické aktivitě.

group_personal_training_at_a_gymTRX ovšem nijak výrazně nezmění vaši tělesnou hmotnost. Nečekejte, že shodíte pár kilo nebo že vám napumpuje bicepsy. Cvičíte s vlastním tělem, takže při pravidelném používání si svaly zpevníte a vyrýsujete. Navíc cviky, které vám TRX dovolí dělat, jsou v naprosté většině dynamické, i když se opravdu moc snažíte zůstat ve stejné pozici.

Množství cviků, které lze s touhle pomůckou vymyslet, hraničí s nekonečnem. Prostě chyťte madla, zavěste se, jak se vám zlíbí, a gravitace se postará o zbytek. Opatrně zkoušejte měnit pozici nohou, rukou i těla v každé pozici, ať si najdete ideální polohy. Vymyslíte si tak vlastní sérii cviků a o to raději se k nim budete vracet. Berte cvičení jako hru a TRX si budete užívat.

workout_im_freien_mit_einem_sling_trainerDalší výhodou je, že TRX si s sebou můžete vzít naprosto kamkoli. Kromě toho, že se vejde do malého vaku, váží do 1kg. A s instalací si taky poradí každý. Všude naleznete nějaké dveře, strom, sloup, hrazdu, příčku nebo hák k bezpečnému zavěšení sestavy. Využívejte všechny její možnosti a brzy se přesvědčíte, jak odlišný může být jeden cvik díky jiné pozici. Variabilita, kterou vám TRX poskytuje, je opravdu úžasná!

Z předchozího textu by se mohlo zdát, že Horst Fuchs vstal z hrobu a TRX prostě nemá žádnou slabinu. Pořád ale nedokáže cvičit za vás. Funět a potit se zkrátka musíte vy. Ale není potřeba s ním cvičit dlouho v kuse – stačí čtvrthodinka po ránu. Pokud si na ni navyknete a zopakujete ji třikrát týdně, výsledky budou nečekané!

Jedno malé upozornění na konec. Prakticky každý cvik na TRX vypadá snadný. Až si jej ale vyzkoušíte na vlastní kůži, možná se začervenáte nejen úsilím. Ale nebojte se – pokrok je na něm rychlý a potěšení okamžité.

shutterstock_139058147

Plusy:

  • Nemusíte být profesionální sportovec
  • Vymyslíte si vlastní cviky
  • Stačí 10-15 minut cvičení
  • Koordinace a vhodnost pro jakýkoli další sport
  • Vhodný pro každou úroveň – od děti a amatérů až po profíky
  • Cvičíte s vlastním tělem
  • Snadno přenositelný a lze použít kdekoli – upevníte jej na strom, do dveří, na hák nebo hrazdu
  • Velmi nízké pořizovací náklady

 

Mínusy:

  • Musíte najít odhodlání, ale odvděčí se vám hravostí a rychlými pokroky
  • Cviky vypadají snadno, dokud cvičí druzí; můžete jednoduše podcenit obtížnost cviků